פרופסור מיכל צלרמאיר טוענת כי מחקר פעולה מעניק למורה רווח משמעותי נוסף: סיפור מעניין על שינוי שביצע בעבודתו ועל מסע לגילוי עצמי שחווה בעקבותיו מנקודת מבטו.
לנרטיב אוטוביוגראפי כזה יש חשיבות עצומה בבניית הזהות המקצועית של המורה. מחקר הפעולה של מורים הוא חלק ממשימה גדולה זו של בניית הזהות המקצועית שלהם. הוא מאפשר למורים בניית נרטיב אוטוביוגראפי, המאפשר את הצמיחה המקצועית שלהם. העיון והדיון מבחינה מחקרית ופדגוגית מאפשרים למורה מחד גיסא להכיר עדויות מחקריות ומאידך לפרש עדויות מהפרקטיקה .
לכן כל מורה יכול לחולל שינוי בידיים שלו כשהוא רואה שיש קושי בהעברה של השיעור או קושי מסוג אחר. הוא צריך לבדוק ולאסוף מידע לגבי הכיתה שלו ולגבי עצמו, ולבדוק איך ניתן לשפר או לשנות כדי להגיע למטרה שאני צריך להגיע אליה, ושהמעשים של כל אחד יהיו מותאמות עם השאיפות שלו.
כך ניתן להסיק, שכדי לחולל שינוי בחינוך הכל תלוי במורה ובאופן שבו הוא מעביר את השיעור.
לכן כל אחד שרוצה להגיע לשאיפות שלו הוא צריך תמיד שיהיה בפעולה ושתמיד ינסה לאבחן איפה נמצאת הבעיה, כדי לתכנן ולפעול בצורה טובה יותר ולהגיע לשלב הבא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה