יום שלישי, 26 ביולי 2011

מורה ולומד מקוון

מכיוון שהמהפכה הדיגיטלית שלטה בכל מערכת החינוך, הכל מתחיל להשתנות.
מורה מקוון מאופיין ב 3 היבטים:
1:הוראה- ז"א שהמורה המקוון הוא מורה שעושה מלאכתו נאמנה במסגרת הוראה בבית הספר. מורה עם ניסיון ויכולת מוכחת לגרום לתלמידיו ללמוד.
2:התנהלות בטקסט דיגיטלי- המורה המקוון מנגיש לתלמידיו את המידע, הוראות הלמידה, הנחיה ותמיכה גם באמצעות טקסט דיגיטלי.
3: התנהלות ההוראה באופן מקוון- החומר הלימודי לצרכי הוראה ( המחשות באמצעות מצגוץ, אתרים וחומרים מקוונים הקיימים ברשת), כמו גם החומר הלימודי שעל התלמיד להתנסות, ללמוד באמצעותו ולדווח על כך, מתנהל על ידי המורה במרחב מקוון ייעודי - מרחב למידה.

המורה המקוון מדורג ךלשתי דרגות: מורה מקוון 0.1 ומורה מקוון 0.2, שהוא ביטוי לתפיסה החדשה והעדכנית של המורה בעידן הטכנולוגי, בעקבות התובנה שהולכת ומעמיקה באשר לצורך המיידי וההכרחי של מערכת החינוך להתעדכן בשני היבטים מרכזיים: עדכון שיטות ההוראה ויישום ההוראה המקוונת.
בעקבות המורה המקוון, הלומד הינו גם מקוון שיש לו את היכולת ללמידה שיתופית בינאישית, אינטראקציה מקדמת, תלות הדדית חיובית, מיומנויות בין אישית של עבודה בקבוצה וניטור העבודה בקבוצה.
לפי דעתי תהליך זה צריך להתחיל קודם מהמורה ולאחר מכן יעבור לתלמיד, מכיוון שהתלמיד כבר בעידן הטנולוגי החדש ויכול לשלוט ברוב האמצעים הטנולוגיים, ובעזרת המורה המקוון היודע להשתמש בכלים טכנולוגיים ללימוד באופן המיטבי ביותר, הוא כן יכול להצליח ולעבוד עם כיתה שבה יש אינטראקציה ושיתופיות בין כל התלמידים למורה.

קישור למאמר