יום שני, 11 ביולי 2011

תפקידי אמצעי תקשורת בתהליכי הוראה-למידה

במסגרת הלימודים לתואר שני, בקורס של ד"ר אייל ליאת "הערכת טכנולוגיית ידע". בשיעור שעבר דובר על כיצד לשלב ביעילות סרטונים בהוראה.נראה שהוספת אמצעי המחשה היא אחת ההנחיות השכיחות למפתח למידה. ומתוך מחקר שנערך נמצא כי מרצים המשתמשים באמצעי המחשה הינם אפקטיבייים ב- 43% יותר בהנעה לפעולה, מאשר מרצים שאינם נעזרים באמצעי המחשה. זה מכיוון שניתן לעבד תצוגה ויזואלית 60,000 פעמים מהר יותר מטקסט.
אחרי התנסות בכל מה שנזכר הן באמצעי המחשה ובנוסף לסרטונים נמצא כי באמת ניתן להבין את החומר בצורה יעילה יותר בשילוב של המחשות המתאימות לנושא מצד אחד, ומצד שני שיהיו התאמות לאוכלוסיית היעד.
לכן שילוב של סרטון צריך להתאימו מכל הכיוונים לאוכלוסייה הלומדת וגם כן לדעת איך לשלב אותו ובאיזה זמן, כדי שנוכל להגיע לתוצאות מעניינות יותר המובילות למטרה שלנו להוביל בפדגוגיה החדשנית.
קישור למאמר כאן .