אחרי הכרה של סביבת עת הדעת, קראתי מאמר המדבר על "השפעה של הוראה ולמידה בסביבה מתוקשבת על הישגים לימודיים של תלמידי כיתה ה' החשבון, עברית ואנגלית: ממצאים ממחקר הערכה".
מה שניתן לראות, שסביבה זו מכינה את התלמידים ל- 121 והיא מותאמת אישית המאפשרת לכל תלמיד למצות את הפוטנציאל האישי שלו. לכן אנחנו בדור שלנו כאנשי הוראה צריכים להוביל בתחום זה וכן לעזור למערכת החינוך לשנות את אופני הלמידה בבתי הספר שיהיה לתלמידים חשיבה ביקורתית ויהיו יצירתיים יותר.
סרטון המראה את המהפכה העולמית שבה מובילה עת הדעת:
קישור למאמר
שאלות המחקר התייחסו להיבטים הנוגעים להשפעת התכנית על הישגי התלמידים, עמדותיהם כלפי הלמידה והאינטראקציה בין המורה לתלמידים בשיעורי עת הדעת.
במסגרת המחקר נערכו מבחני הישגים במקצועות חשבון, אנגלית ועברית. במבחנים השתתפו כ 150- תלמידי
כיתות ה' משני בתי-ספר במרכז הארץ אשר למדו את מקצועות הליבה בסביבת "עת הדעת" החל מכיתה ד', וכן
קבוצת השוואה שכללה כ 150- תלמידים מבתי-ספר בעלי מאפיינים חברתיים-כלכליים דומים. ההשוואה בין
הקבוצות התמקדה במידת השיפור בהישגים במהלך שנת לימודים אחת בכל אחד מהמקצועות, מהממצאים עולה כי נמצא יתרון יחסי לתלמידי "עת הדעת" בכל אחד מהמקצועות, וכן, נמצאו הבדלים
מובהקים סטטיסטית באנגלית ובחשבון.
עוד נמצא במחקר כי הלמידה בסביבת "עת הדעת" תורמת לעלייה בהישגים של תלמידים בעלי יכולות שונות.מה שניתן לראות, שסביבה זו מכינה את התלמידים ל- 121 והיא מותאמת אישית המאפשרת לכל תלמיד למצות את הפוטנציאל האישי שלו. לכן אנחנו בדור שלנו כאנשי הוראה צריכים להוביל בתחום זה וכן לעזור למערכת החינוך לשנות את אופני הלמידה בבתי הספר שיהיה לתלמידים חשיבה ביקורתית ויהיו יצירתיים יותר.
סרטון המראה את המהפכה העולמית שבה מובילה עת הדעת:
קישור למאמר